Grattis Freja!

Den här tiden på dygnet förra året började resan mot något underbart! Mitt vatten gick och 20 minuter senare så började mina värkar. Och efter ca 6h (07.30) så fick Freja ta sina första små andetag! Vad tiden går fort, min lilla älskling är 1 år!
 
 
 
Lite milstolpar under hennes första år:
 
  • Föddes med två tänder (nere fram)
  • Första riktiga skrattet 2 ½ månader
  • Hittade hennes egna fötter, 4 månader
  • Började banka och flänga med leksaker i luften, 5 månader
  • Vände sig från rygg till mage och mage till rygg, 5 månader
  • Sitta upp utan stöd utan att vara vinglig, 6 månader
  • Tog sina första krypsteg, 6 ½ månader
  • Vänder på leksaker och annat, 6 ½ månader
  • Drog sig upp själv mot saker och ställer sig upp, 7 ½ månader
  • Satte sig upp själv, slutet av 7 månader
  • Sa mamma och pappa första gången, slutet av 7 månader
  • Började krypa PÅ riktigt, 7 månader 9 dgr
  • Slutade amma (äntligen!), 8 månader
  • Fick sin "första tand" (ena framtanden), 8 ½ månader
  • Säger titta och lärt sig vinka, 8 ½ månader
  • Lärde sig klappa händerna, slutet av 8 månader
  • Fick sin andra tand (framtand), strax innan 9 månader
  • Fick sin tredje och fjärde tand (vardera sida utav framtänderna), 9 ½ månader
  • Säger mamma mest hela tiden, 9 ½ månader
  • Står upp själv utan stöd, 9 ½ månader
  • Började GÅ, 10 månader 1 vecka
  • Ställer sig upp själv från golvet utan stöd, 10 månader 9 dgr
Annars så verkar hon veta vem mamma och pappa är, för dom orden säger hon HELA tiden. Och sen när jag kmr så säger hon mamma och om hon ser T så säger hon pappa. Sen när man frågar henne vart lampan är, pekar hon upp i taket på lampan. Frågar man henne vad fåret säger så säger hon bää och kissen mjau (dock är bää favoriten). Och Hej säger hon också. Och momo (mormor). Och hon brukar prata i telefonen också, och alla leksaker kan man lägga mot örat och prata i/med. Hon försöker även göra imse vimse spindel rörelserna med mig när jag sjunger. Och Robert har lärt henne göra high five. Och självklart dansar hon, men det gör nog alla små barn tidigt tror jag :) Det är nog allt som min lilla 1 åring har lärt sig och har för sig nu för tiden. Och det största är väl att vi oftast bara behöver lägga ner henne i sängen när hon ska sova, så somnar hon själv efter lite grin, SÅ SKÖNT!
 
Grattis på 1 års dagen våran fina vackra och underbara dotter!
Mamma och pappa älskar dig! PUSS
 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Ja tusen pussar och kramar till lilla älsklingen! Grattis Freja på 1-årsdagen!🙋💞💋💋💋💋💋💋

Svar: Taack mormor, massa pussar tbx hälsar hon!
Anna

2013-08-03 @ 08:09:19
Postat av: Monica

Vad fin hon är :) grattis på hennes 1:års dag ...kram

Svar: Tack! :)
Anna

2013-08-03 @ 09:28:25
Postat av: Sandra

Hon växer verkligen så det knakar! Vad mysigt, Anna! <3

Svar: Ja dagarna rinner iväg!
Anna

2013-08-04 @ 12:27:35
URL: http://www.sandraburstrom.blogg.se
Postat av: Hanna

men plutte då :) åh vad jag längtar efter min egen nu..

2013-08-05 @ 23:54:10
URL: http://hannaangman.blogg.se
Postat av: Hanna Ångman

Jo inte var det någon höjdare.. Varför var sugklockan det värsta du varit med om?

2013-08-18 @ 17:54:30
URL: http://hannaangman.blogg.se/
Postat av: Hanna Ångman

Ja då kan jag verkligen tänka mig att det gjorde ont!!! Agnes slet dom bara ut på två röda så hann aldrig känna att det spände, det sa bara plopp så var huvudet ute och sen PLOPP så kom resten av kroppen.

Svar: Vad skönt! Snabbt och "smärtfritt"!
Anna

2013-08-20 @ 00:30:28
URL: http://hannaangman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0