Husbygget och allt omkring!

Jag kanske ska nämna att vi har hittat huset vi vill bygga och självklart vart vi ska bygga. Det blir villa Nybro från Smålandsvillan, ett vinkelhus med ett fristående garage och vi kmr bosätta oss i Sävar (lagt in en karta längst ner). Huset kmr få färgen ljusgrå med vita knutar och vitt foder samt rött tak (ett måste i det kvarteret....). Detta har gjorts hitills:
  • Avtalet tecknat
  • Beställt nybyggnadskarta och ritat ut det
  • Gjort den slutliga beställningen
  • Beställt bygglovsritning
  • Anlitat en kontrollansvarig
  • Skickar in till kommun om bygglov
Det är säkert ngt jag glömt, jag lämnar allt det som har med papper och dyligt å göra (det tråkiga) till T. För jag fattar ändå inte så mkt av det. Det vi kmr göra själva är tapetsering, golvläggning och köpa vitvaror samt tvättmaskin och torktumlare. Vi kmr även resa garaget självla och ha en oinredd övervåning. Övervåningen kommer göras i ordning först efter ngr år, vi klarar oss på nedervårningen fram tills att vi blir fler i familjen.
 
Och det tillval vi har tagit är:
  • Takkupa
  • Kamin
  • Kakel och klinkers i wc/hall
  • Vit trappa m rostfria spjälor
  • Köksnivå 3 (så man kan ha innbyggnads ugn/micro och bara en spishäll)
  • Köksö
  • Duschvägg
 
 
 (Notis: Huset på bilden är inte den färgen vi vill ha.)
 

Kommentarer
Postat av: M

Fint, och lycka till för det kommer ni att behöva! Och ett STORT tålamod!😉

Svar: Jaaa tack! :)
Anna

2013-04-22 @ 12:58:20
Postat av: Syster Mia

Kul!! Det kommer bli så fint! Klarar ni galant! puss

Svar: Jaa jag längtar!
Anna

2013-04-23 @ 19:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0