Ny kategori - Dop

Jag och T har bestämt oss för att döpa lilla Freja. Ingen av oss är troende dock, utan jag tycker bara att det är så himla fint att döpas i kyrkan! Man känner sig dock lite som en lögnare när man sitter där med prästen och han berättar och typ pekar med hela handen att döpa = guds barn och uppväxt. Och man sitter där själv och tänker, förlåt, men jag tror inte på detta, jag tycker bara det är fint. Jag kan inte låta bli att känna mig som en bedragare.. Men jag säger inget och jag sitter där, ler och nickar medstämmande..
 
I alla fulla fall så har vi hunnit så långt som att skicka dopinbjudningarna, valt 3 st psalmer och kollat in en dopklänning! Det som är kvar är att välja ut en sång som ska sjungas utav min fina vän Sandra, vilka kakor vi ska bjuda på och vad för sorts tårta som ska bakas.
 
Så här ser dopkorten ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0