Lyckad kväll.

Behöver jag ens nämna att breaking dawn var UNDERBAR!? Men jag har nog aldrig blivit så arg och frustrerad någonsin, visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Jisses. Ibland kan dom. Freja hade ialf vaknat där vid 18 efter att jag lagt henne vid 17. Hade varit lite gnöligt och gnälligt men kära moster Patricia underhöll henne galant! Inga panikattacker hade brytit ut ialf, skönt! Men nu blir det flaskträning som gäller! Freja somnade om vid 21 för att vakna vid 23 igen och jag la henne nyss i säng. Hon har jollrat på så mycket här bredvid jag å T när vi suttit och kikat på tv. Nästan så jag tror att hon kmr bli en operasångerska när hon blivit stor. Men jag och Freja måste sluta sova till 11-12 om dagarna....
 
Hennes rutiner ser oftast ut såhär: Stiga upp 11-12 vara vaken i ca 2h, leka lite och äta. Somnar igen för att sova allt mellan 1-3h. Vara vaken ca 2- 3 ½h, äta, leka, prata och äta igen och sova ca 1-2h. Gör natt vid 21-22 och (ibland vakna upp 1-2h efter det för att vara vaken 2h och leka, prata, äta och somna om) vaknar upp mellan 6-8 äta och somnar om. Vaknar ca 2h efter det för att äta och ibland (oftast) somna om igen för att sedan sova 1-2h och sedan är det en ny dag som börjar!
 
Jag är ingen trött mamma (ialf inte pga Freja). Och Freja har sällan dåliga dagar. Visst kan hon gnälla till en början när man ska få hon å sova om dagarna, men nästan aldrig hystersikt. Tror hon har vaknat upp 2 ggr på dåligt humör. Annars så möts man av en glad, pratig och nöjd liten kicka. MEN jag ljuger om jag säger att hon inte har sina dåliga dagar, för dom finns. Och då är dom inte roliga :P Mitt tålamod har satts på prov ett flertal gånger pga nattning.. Hon har ett hunör när hon vill.. envisa bebis. Hon därimot har inget tålamod, det märks redan. Hatar att bli på och avklädd, är gnäll nästa varje gång.. Om jag hade dålig hörsel förr, så är den ännu sämre nu :P
 
TACK för en trevlig kväll mina breaking dawn vänner och TACK för barnpassningen Tiza! ♥
 
Nu ska jag göra som mina älsklingar och hoppa i säng jag med, T snarkar sedan 1h tbx.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Jag tänkte på det redan igår morse, Fräsan har nog ärvt mammas temperament! ;o

2012-11-24 @ 07:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0