Jag saknar dig

Tina och Cilla ska snart fylla 15 år och är mitt i tonårens sökande efter en vuxenidentitet. De är enäggstvillingar men helt olika. Tina bryr sig mest om smink och blir kär i en ny kille varje vecka. Cilla upplevs som udda för hon bryr sig inte alls om ytligheter. Hon är regissör i sin egen teatergrupp som ska spela in pengar till svältande barn i tredje världen. En ung lokal rockmusiker, Ailu, gör musik till hennes föreställning. På mammans födelsedag dör Cilla i en olycka. Nu är det som om Tinas halva jag försvinner.

Vi följer Tinas kamp för att överleva, för att inte dö i sin förtvivlan. Tillvaron faller samman även för mamman och pappan, och många andra runt omkring. Ailu skriver två låtar, den ena till begravningen. Den andra blir en nationell hit. Cillas död blir hans stora break. Jag saknar dig beskriver hur det kan vara att leva vidare i det svåra. Där små händelser blir extremt laddade. Paradoxen är att Tina kommer mer i kontakt med livet. Alla masker faller av. Hon fördjupas, utvecklas, blir en mer hel människa .


Okej... Jag kmr gråta ihjäl mig när jag väl ser den här filmen.. Och det är sant som det står "hur överlever man att förlora en del av sig själv?". Det skulle jag också vilja veta. För det låter så osannolikt att jag skulle kunna fortsätta mitt liv utan Linn.











♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Puss /A

Kommentarer
Postat av: Linnii

Åååhh Annsan!!!! Skulle ALDRIG överleva utan dig!!! Jag älskar dig!!

2011-08-13 @ 11:51:53
URL: http://linnorlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0