den lilla självkänslan..

VARNING!
Ni som INTE vill läsa om mig och mitt gnäll om VIKT, SLUTA läs nu.



Kom nyss hem från ett möte med xtravaganza - viktminskningscenter. Yes, Linn u got me. Just nu har dom en testgrupp för ca 15 personer om att gå ner i vikt gratis för ett helt år. Annars kostar det ca 10 000. Så jag anmälde mig, gratis är gott och nu är jag less på att gå runt och tänka en massa osunda tankar om mig själv, mitt usteénde och mitt liv. Så nu tänker jag ta tag i mig själv och börja leva igen. Jag orkar verkligen inte och är så sjukt less på att gå runt och hata mig själv. Det är otroligt tröttsamt att hela tiden brottas med mina tankar om vad jag äter och vad jag gör. Så nästa vecka avgörs det om jag kmr med. Så håll tummarna för mig, please?

Men jag tänkte på en sak. Jag är en otroligt klen människa. Jag vet att jag kan klara av att ta tag i min viktminskning själv, men jag saknar motivation och mål. Jag ger upp väldigt lätt. Jag faller för alla möjliga frestelser som mat och att hellre sitta inne en dag och bara lata sig.

Men jag fattar inte? För ca 1 år sedan så gick jag ner 10 kg på 8 veckor på egenhand. Och vad jag minns av tankarna jag hade då var: "hur kan jag ha väntat 3 år med att förändra mig själv? Det är är ju busenkelt!" MEN, the big but, var ORKEN att ta på sig träningskläder och sen även ta sig ut ut huset och gå ut å gå. Men när man väl är ute så äre ju a pice of cake! Man är ju så stolt och man har en sån otroligt skön känsla i kroppen. Men de bästa av allt, jag var nöjd med mig själv, jag kände mig vacker och kunde uppskatta mig själv för första gången på 3 år. varför ska jag behöva gå med i ett program med en massa okända människor för att förändra mig själv? När jag lika gärna kan göra det själv?

Så idag har jag bestämt mig. OM jag inte kmr med, så ska jag fan i mig ta tag i mitt liv och göra något utav det. Jag ska bli glad, lycklig och älska igen. Jag ska bli MIG igen! Jisses vad skönt det låter.. jag har saknat dig, Anna.


Jag i april 09. ↑


Jag nu. ↑

okej.. det som är, är då att jag HAR en midja på bild nr 1 och inte på vild nr 2/3. Men jag har fakiskt inga kroppsbilder på mig själv ser jag nu... jag undviker det. Och jaa.. resten ser ni ju. Ansiktet framförallt..och armar.. Och ni som känner mig ser en stor skillnad på DÅ och NU bild. Big difference. Jaja. But, soon it will all be gone!

Puss /A


Kommentarer
Postat av: Mamma

Älskling, mamma tror på dig.....alltid!

2010-08-24 @ 20:01:37
Postat av: Mia syster

Härligt Anni!!! Jag tror på dig! Om du vill ha tips o stöd är det bara att du ringer! Älskar dig! Puss

2010-08-24 @ 21:36:34
URL: http://edstrommaria.blogg.se/
Postat av: TiZa

Go ANNA GOOOOOO!!!! :D :D :D :D :D :D överlycklig

2010-08-24 @ 21:55:35
Postat av: linn

ÅÅhh jag HOPPAS du kommer med:) och om du inte gör det ska jag hjälpa dig!!!! =) =) Jag vet själv hur svårt det är att byta gamla vanor mot nya <3 nuu du skall de ske förändring :D <3

2010-08-25 @ 11:12:24
URL: http://linnorlin.blogg.se/
Postat av: angelica

jag håller tummarna för dig Anna! Om du vill så klarar du allting :D

2010-08-25 @ 18:34:34
Postat av: Anna svarar

Tack för peppen! :D

2010-08-25 @ 23:18:57
Postat av: Idah

Jag tror på dig med Anna ;D !!

2010-08-26 @ 15:29:05
URL: http://idahperman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0