Ny Mobil!

Jag har ej hunnit skriva på ett tag. Vart i Jokkmokk och sen så for jag direkt hit till lse och har inte orkat göra ngt särskilt förutom läxa.. och köpa en ny mobil! Men de ska jag berätta om lite senare.. ska först berätta lkite om vad jag gjorde i helgen.


Jokkmokk:
På torsdags kväll (18.30 - 19.00) så for jag, pappa, isabel linn och marcus till Jokkmokk. Var framme vid 24.00 ungefär..så det var bara att tända en brasa och börja göra sig i ordning för sängen. Btw så har vi ingen el i den stugan..så ja, vi måste gå på dass. Mkt hemskt! Ialf på fredag morron så gick vi upp vid halv 9 och vid 10 var vi på väg till marknaden. Det var inte så kallt ute med det blev de eftersom det blåste.. Vi gick på marknad, tittade på Renrajden (Samer som gick mrd sina renar genom hela marknaden), kollade på hundspann och träffade 2 valpar som vi hade för länge sedan när pappa höll på med draghundar, kollade på olika kläder, smycken, skinn och liknande som samerna hade handgjort, hälsade på våra släktingar och myste i stugan! Och köpte helvetes mkt godis, och självklart så fick jag mitt älskade torkade renkött + en god korv!

I stugan så läste vi tidningar, spelade spel, slappade, grillade korv/hamburgare, lyssnade på radio och bara njöt. Det var mysigt att vara där, saknade faktiskt den där ellösa lilla stugan i skogen..


Vi kom hem på söndg eftermiddag och jag, linn och marcus tog bussen in till umeå. Såklart var den sen som vanligt.. men ca 15 min kvar av resan så fick den soppatorsk..20 min innan min buss till lse går. Så där stod vi i ca 30 min när mattias kom och hämtade oss och skjutsade mig till busstationen. Men jag var 10 min sen så den hade redan åkt. Efter att ha suttit där och väntat/frysit tills närsta buss gick (22.10) i 45 min så kmr det en man och de visade sig att jag (+ 2 andra tjejer) fick åka taxi till lse. Men de va ju t.o.m. ÄNNU värre. Det  var trångt, gick sakta och bilen var som en jävla frys. Men till slut var vi framme. Jag kom till elevhemmet och slocknade direkt!

Mobilen:
Igår (måndag) så tog min gamla mobil som jag bytt till, eftersom min förra gick sönder, slut på batteri och jag hade, såklart, glömt batteriladdaren hemma! Och jag hade ej planerat att fara hem på ett bra tag. Så då bestämde jag och Malin att gå ner till stan och se ifall de fanns ngn mobil jag tyckte om, eftersom jag behövde en! Och ja, där fann det en mobil som var så himla JAG! Den var så fin fin fiiiiiiiin! Jag är supernöjd!

Sony Ericsson W595


Puss /A

Kommentarer
Postat av: Frida

ååh, tack vad glad jag blir :D nice tele där;)

2009-02-11 @ 15:23:45
URL: http://fridajones.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0