Fredag

Lite update om Fräsan. Hon fick tisse vid halv 11, sedan käkade hon lite kyckling och ris m plommonpure, och sög typ 2-3 sug av välling och även det jag pumpade ur. Sen vägrade hon ngt annat. Så vid ca 18 fick hon tisse, för mina bröst höll på att sprängas, ajaj! Serri att amma och inte få pumpa ur brösten på 7½h det är gratis sillisar det. Inge häng å släng där inte. Vid ca 19 fick hon smaka lite spagetti och köttfärsås som hon gillade. Så jag vet inte om vi ska försöka ge upp de där med vällingfanet.. Hon kanske kan börja klara sig på mat och lite ammning istället? Funkar det? Om nån erfaren mamma läser min blogg och vänligen vill dela med sig av ett par goda råd om hur jag ska lägga upp det här med mat/ammning så skulle jag vara evigt tacksam! För jag tycker det är sås vårt med att veta när och OM hon ens blir mätt? För Freja kan äta max 10 skedar och sedan sluta öppna munnen. Men hon kan ju omöjligt bli mätt på det? GAAH! Det här har varit det svåraste med att skaffa barn - matrutiner och framför allt få ungen att äta.
 
Ialla fulla fall så hörde Helena av sig idag och ville komma förbi å umgås, sagt och gjort så kom hon och Ruth förbi :) Så då fick små brudarna leka med varann, kryptävla lite (Ruth RÄSAR fan iväg, man hinner ju inte ens med längre, snabbisen!) Så det var trevligt :) Sen kom även min fina lillasyster förbi och myste med El Fräso! Resten av kvällen kmr bli att leka med Freja. Få henne och sova och sedan se på film och käka choklad.
 

Kommentarer
Postat av: Angelica

Vi hade som bekant samma problem med Adrian gällande vällingen! Han bara bet och lekte med själva nappen.. Vägrade välling, flaska samt tutte och jag kände att jag ville sluta amma då då han var 9 månader gammal då det blev ohållbart för mig att amma upp till 15ggr/natt då han använde mig som napp.. Allt förändrades över en natt då en av hans fastrar erbjöd sig att ta honom en natt. Trots att han vägrat både napp och välling även med henne så chockade han oss totalt kvällen efter genom att äta TVÅ flaskor, en tidigare än läggdags och en just innan sänggående! :-) Raoul skojade lite med honom innan den första flaskan genom att låtsas att han skulle dricka upp det och Adde blev helt galen och skulle bara ha den! Så sen den natten äter han välling! :-) Mitt tips är alltså kort och gott att lämna bort lillgumman till någon som ställer upp på att ta henne en natt! Det vore väl iallafall värt ett försök? :-) Och funkar inte det kanske ni ska pröva ge henne den ur mugg istället? :-) Jag tycker inte ni ska ge upp vällingen, den är toppen! :-) Hur ni än gör så önskar jag lycka till och rätt som det är så kommer hon att förvåna er! :-)

2013-03-22 @ 21:13:02
Postat av: M

Gumman, du är rolig! Det kommer att ge sig med Freja tids nog! Ni kanske ska lämna henne här över en dag?

2013-03-22 @ 21:53:53
Postat av: Helena

Prova även de vi prata om idag, byta ut tissen när hon somnat mot vällingflarran :)

2013-03-22 @ 22:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0