Sen årsresumé

Januari
Linn bodde här fortfarande, Robert ibland också, oftast kväll/nattetid :P Sen så jobbade jag mestadels.
 
Februari
T fyllde 25, for  till Jokkmokk med pappa, Isabel, Mia och T. Satt och tröck i en varm-eldad, el-lös stuga i Purkijaur och utanför var det -40 grader. Var meningen att vi skulle gå på marknaden där - vi sprang igenom hela kan jag ju säga.. Den 14:e (alla hjärtans dag) blev det ultraljud och vi fick se våran bebis för första gången och ni läsare fick ta del av vårat underverk.
 
Mars
Köpte massa grejer till Frejas rum, var hos bm, fick reda på kön på Freja. Flyttade även ner en våning så vi fick våran lght renoverad. Linn flyttade ut. Och magen blev så pass stor att den blev mitt portabla bord. Fick veta att min älskade vän Idah också väntade tillökning till hösten. Var tydligen också väldigt fint och vårigt.
 
April
Påskmiddag hos mamma och pappa och min mage blev målad som ett påskägg, fyllde 22, for till sundsvall med Sofie och Viktor för att sova på hotell och gå på Ikea och Birsta - köpte en jacka så min mage kunde växa i den. Flyttade tillbaka upp i våran nyrenoverade, fräscha och barnsäkra lght. Och katterna fick flytta ifrån oss.
 
Maj
Firade 3 år med älsklingen, beställde vagn + babyskydd. Var på mariehemsängarna å kollade på brännboll och fick igenom min graviditetspenning så slutade jobba där i slutet av månaden.
 
Juni
Målade om massa inredning hemma bl.a vaggan. Mamma och pappa flyttade till ett nytt hus i Dalkarlså. Freja låg i säte så fick tid för ett vändningsförsök, men som tur så hade hon vänt sig själv! Köpte massa barnkläder också. Jag och Idah fick oss en babyshower av våra underbara vänner och mina syrror!!! Firade midsommar hos mamna och pappa och Freja levde rövare i magen väldigt ofta.
 
Juli
Var ofta med mina vänner. Här började även mjölkläckning göra sig påmind...Åt ofta ute. Gjorde klart Frejas rum och fick massa bristningar över magen. Var på stranden ngr fåtal ggr. Köpte hallonbladste i hopp om att starta förlossningen tidigare.. Gick över bf tiden med Freja. Gjorde allt man kan tänkas för att starta fl - därav käka 2 hela annanaser som jag hatade - men nu älskar! Gick på många överburenhetskontroller. Och Nicole födde lilla Ellie!
 
Augusti
Freja bestämde sig änligen för att se dagens ljus, efter 15 dgr längre i magen. Så augusti bestod av mycket främmande av både faamilj och vänner. Sen så var det lite sömn och många nätter av ammning. Lärde känna min fina tjej mer och mer för varje dag. Blev mycket fika med bebisar och mammor från gruppen på fb.
 
September
Shoppade mkt kläder och grejer till Freja. Hänge väldigt mycket med Nicole och Ellie, fikade på stan och var på ett tupperware party. Sen så födde Idah sin lilla pojke - Melvin!
 
Oktober
Jag, T och Freja for till mina systrar i Uppsala och hälsade på över helgen. Köpte även en ny mobil denna månad - samsung galaxy s3. For en sväng till Lycksele för att hälsa på min fina vän Malin m. familj och på hemvägen svänge vi in till Tvärålund och hälsade på Simon. Tog änligen ett bb kort till tidningen! Jag bakade även en del och umgicks flitigt med Nicole.
 
November
Vi förlovade oss äntligen! Freja fick sin första spruta, gick hur bra som helst! Fick bara lite feber och sov mest hela tin, inge skrik och gnäll. Skar pumpa med Linn och rostade pumpa kärnor. Skrev äntligen min fl berättelse, bokade dop för Freja och köpte den finaste dopklänningen! Såg även sista delen i Twilight serien - Breaking dawn - part 2. Sen var Freja sjuk för första gången, snorigt och förkyld.
 
December
Freja skrattar t.o.m när man leker med henne! Hon hittar sina fötter och leker med dom, ofta i munnen ska dom och sedan är hennes tunga ute mest hela tiden för att slicka på allt i sin väg. Jag testade på att sy en dregglig och en filt. Freja fick för första gången ögoninflammation och blev sjuk igen. Det blev julafton och man umgicks med släkt och vänner. Bakade en hel del till dopet! Shoppade för julklappspengar en massa till Freja (och oss själva) samt att mina kära vänner Nicole, Andreas och Ellie tar sitt pick och pack å köper ett hus.. I Sävar!
Och sedan blev det nyår som spenderades med Tobias och Veronika. Käkade go jävla maten! Tror jag åt från kl 18 - 00.. haha.
 

SÅ! Det var mitt år i en snabbspolning. Jag blickar nu frammåt på 2013 men tvivlar att det kmr slå min resa genom 2012! Jag lärde känna nya vänner, Freja föddes och jag fick en ring på fingret. Tack alla som bidrog sitt strå till stacken genom att göra 2012 fantastiskt!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Härligt med årresumé, tror jag också måste göra en :-)

Svar: Ja det tycker jag! Man märker att man glömt en del under året faktiskt! :P
Anna

2013-01-02 @ 15:48:47
URL: http://Hannaangman.blogg.se
Postat av: linn

snuttigt!!!! =)

Svar: Du borde också göra en!
Anna

2013-01-02 @ 16:50:05
URL: http://linnorlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0