Ingen sköldpadda här inte...!

När man hör att folk säger det går fort första året för barna att lära sig saker. Och att det går "från en dag till en annan". Det är sååå sant! Freja sitter upp själv nu! Men balansen är inte riktigt så att jag kan lämna henne och gå, för hon faller när hon far lite för mkt åt sidorna. Detta märkte jag igår förmiddag hemma hos Nicole. Men hon kan inte ta sig upp för att sitta själv. Och sen har hon ju börjat med att "kräla/åla" sig fram lite grann. Upp med rumpan i luften och  trycka sig framåt eller falla på sidorna. Detta har hon börjat med nu i veckan! Min lilla tösabit har blivit stor. Eftersom hon sover på mage (som hon gjort sedan hon va ca 2-3 månader) så gör hon ju även den där "upp-med-rumpan-och-kräla-framåt-falla-på-sidan" i vaggan hennes! Farligt enligt mig. Och eftersom hon vägrar sova i sitt rum i spjälsängen så har vi nu bytt plats på spjälsäng och vagga. Så nu är spjälsängen i vårat rum bredvid sängen.. Men så fort hon lärt sig att även den är en säker skyddszon så ska den in i hennes rum igen och hon följer förhoppningsvis med då också :) Och just det! Hon har börjat med ett nytt läte! Hon typ..morrar/grymtar? Det låter lite halvläskigt och elakt.. :P Sedan så har hon även börjat med att göra pruttljud med munnen! Tungan kommer med ut lite då och då och lite slem..Ska försöka lägga in lite videos på när hon gör alla dessa grejer så ni får se, om nån nu är intresserad utav de vill säga... :P Nu blir det film och mys i soffan med min kärlek, om vi orkar hålla ögonen öppna..
 

Kommentarer
Postat av: M

Vad duktig hon har blivit! Visst har du en bättre/tjockare mössa i vinter nu när hon börjat sitta upp?

Svar: Ja jag är så stolt! Jag ska köpa det! Den där är för tunn, jag testade bara att he upp henne igår för att se hur hon reagerade, och det var positiva blickar å leenden! ^^ För lär byta till sittdelen nu tror jag.. går ju använda som liggdel också :)
Anna

2013-01-10 @ 08:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0