Utvilad mamma = Lycklig mamma!

Jag ÄLSKAR att jag har ett sånt snällt barn. Enda sedan Freja var 3 veckor gammal så har hon sovit hela nätterna. Det började med att hon var vaken och åt sitt sista mål vid 00 - 01 på kvällarna, för att sedan vakna upp vid 8 - 9 för att äta, byta blöja och sedan somna om till ca 10 igen då vi gick upp. Så var det fram till att hon var 1 ½ månad. Och sedan dess har hon somna allt mellan 20 - 23 (oftast 20-21) för att sedan sova fram till 06-07 för att äta och byta blöja och sedan somna om fram till 09-10 och iband även 11 på mornarna. Jag kan ju säga att jag är nådigt bortskämd. Men det har ju även hänt ngr enstaka ggr att hon vaknar där tidigt på morron och ej vill somna om och vara vaken 1 - 1 ½h och prata. Men som sagt, ngr enstaka. Så jag kan inte klaga på att jag aldrig får sova pgr av mitt barn, för sova kan jag, om jag vill :P Sen så är hon bara allmänt glad och snäll. Har världens bästa morgonhumör (inte ärvt av sin pappa...!) så man får alltid en massa leendén och glädjetjut att inleda dagens bravader. Underbart. Och ofta kan hon bara ligga i soffan å roa sig själv, eller i babysittern :) Är så roligt nu med när hon faktiskt börjar ta i saker! Det går bara bättre för varje dag ^^ Och i Fredags så skrattade hon på riktigt för första gången! Ett sånt där gulligt, ljust, flickigt skratt som gör att mammahjärtat smälter! Underbara, lena, söta och tjocka bebis. Hon växer för fort. Nu kan hon inte ha strl 56 längre. Tiden flyger iväg.
 
Puss /A

Kommentarer
Postat av: Mormor

Vilken liten älskling! Ni kan skatta er lyckliga! Och vilken tuuuur att hon är så glad på morgonen, det var du också Anna, sprudlande glad ELLER JÄTTEARG (ibland)! Puss puss

Svar: Ja vi har verkligen tur! Men mamma, här finns det inga gråzoner förstår du ;) hähä Hoppas bara de inte slår tbx på mig :P
Anna

2012-10-30 @ 07:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0