Vändningsförsök - förlossningen, NUS.

Kom till förlossningen vid 8 och fick sätta oss i ett rum och vänta rätt länge. Sen kom det 2 kvinnor och jag fick lägga mig i sängen. La in en kanyl i armen på mig och gjorde ctg (kollade sammandragningar samt bebisens hjärtrytm). Den var på i kanske 25 minuter och sen kom dom och tog bort detoch jag fick vänta på doktorn ett bra tag till. Efter en stund kom dom igen och gjorde ctg igen samt gav mig en spruta med livmodersavslappnande i armen och kollade mitt blodtryck. Av sprutan fick jag hjärtklappningar i början men de avtog rätt snabbt. Sen kom doktorn som skulle utföra vändningen och berättade hur det skulle gå till -"Jag kommer att försöka lyfta under rumpan på bebisen och sen försöka få den att göra en kullerbytta så huvudet hamnar neråt". Och sen ultraljud precis innan vändning. Och si på fassiken, det lilla trollet hade vänt sig med huvudet neråt och jag har inte märkt ngn större skillnad.. :P Men hon var fortfarande rörbar. Så jag hoppas hon stannar neråt nu och fortsätter med det fram till förlossningen. Men eftersom huvudet fortfarande är väldigt ruckbart så får vi väl se ifall hon kmr å jäklas å vända sig uppåt igen.. hoppas inte! Så man kan ju säga att vi var där i 2½h i onödan..


CTG koll! väldigt trött och en aningens orolig!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Men lilla gumman....Nu har du iallafall fått en föraning om vad som komma skall! Det var ju tur att hon hade vänt sig så ni slapp böka omkring med henne!

2012-06-19 @ 11:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0