oväntade besked hos barnmorskan.

Allt såg bra ut med mig och bebisen, förutom en liten detalj - hon har inte fixerat sig ännu (vänt på sig så huvudet är neråt mot bäckenet). Är i v35 (34+4) nu. Så på fredag fick jag en tid hos mödravården och då ska dom försöka hjälpa till att trycka och vända henne neråt. Men som det känns just nu så verkar min lilla tös vara väldigt nöjd med hur hon ligger.. Så om dom inte lyckas med att vända henne neråt så blir det ett planerat kejsarsnitt 2 v innan planerat BF datum. Så jag kanske kan få se min lilla tös i början av Juli istället för i mitten/slutet. Men som sagt så kan ju mycket hända! jag hoppas faktiskt att hon bestämer sig för att vända på sig så jag kan få föda på naturlig väg (och slippa att dom ska vara å dra/trycka på min mage + att få ett ärr...). Men som min älskling sa till mig, det kommer fler gånger om hon nu bestämmer sig för att inte röra på sig och det blir ett planerat kejsarsnitt. ♥ Jag är lite rädd för att det ska göra ont när dom försöker vända på henne.. Eftersom dom trycker och puttar så mycket på magen. Men. Inte lönt att jaga upp sig. Får helt enkelt ta det på fredag.

Jag har börjat få så ont i mina höfter och i min rygg. Det värker och drar i min kropp mer än vanligt. Det är väldigt frustrerande och jobbigt. Men det är ännu uthärdligt, så jag hoppas att jag inte får mer ont än detta.

Puss /A


Kommentarer
Postat av: sandra.

Det där löser sig galant, på ett vis eller annat :) Huvudsaken att vi får träffa din älskade lilla flicka, oavsett hur hon kom hit!! <3

2012-06-12 @ 16:39:13
URL: http://sandraisraelsson.blogg.se/
Postat av: Idah

Håller tummarna på att hon vill vända sig snart men annars kommer det gå hur fint som helst hur det än blir :) plus att ni får ju träffa henne tidigare! Så underbart <3

2012-06-12 @ 18:47:23
URL: http://idahperman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0