- 40 grader, eldstad, utedass och stuga utan el.

Så spenderades förra helgen uppe i lappland med pappa, lillasyster Isabel, storasyster Mia och T. Var nämnligen i Jokkmokk för att gå (läs springa) på marknad och träffa släktingar! Men jag ä inte bitter, eller jo.. På vägen upp så får jag nackspärr, av att försöka sätta upp håret. Väldigt onödigt enlig mig. Så gick runt med ett snett huvud och mina älskade systrar hjälpte mig med att försöka få på och av alla lager tröjor, jackor, halsduk och mössa som jag hade på mig. Och när jag skulle lägga mig ner eller gå ur sängen fick man lov att hålla i mitt huvud så att mina nackmuskler slapp å ansträna sig.. Fy fan vad ont jag hade...!! Men hade det himla mysigt också! Mös framför eldstaden, grillade korv och hade det bara super mys! Men på morgonen när vi skulle starta bilarna så tog det 4 h innan vi fick igång dom... ingen el och -40 är ingen hitt för dom. Hade som tur ett elverk och släktingar som kom och hjälpte till. Det lilla jag fick med mig från marknaden var tofflor, sockar, torkat renkött och renkorv! :)




Puss /A

Kommentarer
Postat av: Mamma

Myyyysigt, men fysjutton vad kallt det måste ha varit!! Hahahaha, och snabba dassbesök ;))!

2012-02-10 @ 06:37:17
Postat av: Mörten

Kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaallt :D hahahah!!!

2012-02-10 @ 11:58:42
Postat av: Mia

Jättekallt!! Men super mysigt.

Kan jag få lite bilder? Puss

2012-02-12 @ 20:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0