Ensamstående?

Väldigt ofta känns det så. T jobbar förmiddag ena veckan och eftermiddag andra. Det vill säga att förmiddagarna så är han borta mellan 05.00-15.00, väldigt ofta är han trött och vill gärna sova ngr timmar.. så då sover han mellan 16-18? Sen ska han lägga sig vid ca 23. Så det betyder att på dom fm veckorna träffar han Freja ca 4-5h om hon nu inte sover. Och eftermiddagrna är han borta mellan 13.30-00.30. Och ofta så sover han fram till ca 11-12. Då träffar han henne ca 2-3h.
 
Jag är väldigt tacksam att Freja är så snäll.. men ibland vill man slippa känna "det är jag som ska, jag måste" och bara vara och inte känna dåligt samvcete för att man sitter ner och T måste ta hand om en gnällig Freja tex. Men det är inte varje vecka sådär. Men jag vill slippa få de där dåliga samvetet för att T blir arg på mig för att han inte får sova när han är trött. Men vi är två med det här ansvaret. Och även om jag får sova fram till 10, 11 ja ibland 12 på dagarna betyder det inte att de är tröttsamt att underhålla en nyfiken liten 4 månaders hela dagarna.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Som du säger är ni två om Freja och bägge måste ta ansvar. Du kommer få mindre vila ju äldre hon blir så se till att även du får egen tid. Han jobbar typ 8h (exempel)per dag men du jobbar dygnet runt med freja. Låt även pappan ta ansvar så förstår han att man inte är ledig bara för att man är "mammaledig". Lycka till kram

2012-12-06 @ 12:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0