Freja ramlade ner från sängen - smartare?

Det har varit en minst sagt händelserik kväll. Freja brukar ofta sova på våran säng. Det är väl ca ½ m från golv till täcke. Och vi brukar alltid bunkra upp med filtar under madrassen så det blir som väggar runt om. Men just ikväll så händer det som inte får. Just ute i kanten finns en glipa och just där ålar sig Freja förbi och damp ner i golvet. Jag var i duschen och T var i tv-rummet och såg på tv, vi hade babyvakten på ljudlöst och han hade glömt att kolla så den var på ljud. Det värsta av allt är att jag hörde henne grina från duschen, trodde bara T hade svårt att få henne å somna om. Sen hör jag ett dunk (trodde det var sovrumsdörren som slog igen) och sen ett gallskrik. Och att T kmr typ 10 sek senare å bankar på dörren att hon har ramlat ner. Jag blev så rädd å arg på samma gång att jag började stortjuta själv. Vi for då på akuten men hon var glad och livlig som vanligt. Vi ska bara hålla koll så hon ej blir dåsig eller börjar spy. Så det såg värre ut 'n det var. Hon var alldelens ilröd och blå. Nu är det bara lite utbuktning och en röd cirkel på pannan..
 
Och nu till det helt ofattbara...! Hon lekte själv på golvet och sedan vips, satte hon sig själv upp! Så hon ha hunnit sätta sig själv upp 3 ggr ikväll. Och vad händer sedan?! HON SÄGER PAPPA 2 ggr och sedan säger hon MAMMA! Sedan säger hon pappa och mamma 2 ggr igen.. Jag fick typ en hjärnblöning. Allt kom som på en och samma gång. Börjar fundera på ifall hon blev smart av de där fallet... Haha ne usch. Nu va jag elak.. Mammas prinsessa!
 
Så idag är hon 6 månader och 22dgr. Så jag är rätt slut. Först massa panik och ledsamheter och sedan sätter hon sig upp själv och säger mamma och pappa, på och samma kväll, så då en massa gläjdetjut och skratt istället! Så kvällen slutade som den ska, med en massa kärlek och glada miner ♥
 

Kommentarer
Postat av: linn

mosters kicka!!!! =) !!!!!!!!

2013-02-26 @ 04:49:15
URL: http://linnorlin.blogg.se
Postat av: M

Ojojoj!

2013-02-26 @ 07:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0