Husbygget...?

När vi äntligen har fått klartecken att nu jässiken äre igång.. tro på fan att då kmr ngt ivägen igen. Nu tydligen så var det ngt med gårdens yta/storlek som inte stämde in, så då måste dom göra ett utskick till alla grannar så att dom får godkänna den. Och bara det skulle ta minst, minst.., 3 veckor till. Vet ni när vi skickade in allting till kommunen och bygglov? I våras.. Och när handlingarna äntligen skulle komma igång, ja då tar handläggaren semester. Men enligt våran kontaktperson på Smålandsvillan så är allt i sin ordning fortf, huset kmr stå klart i november. Jag tror på det när jag ser de.
 
Annars så har vi varit och valt kakel i badrummet, hallgolvet, under kaminen och i köket ovanför diskbänken. Och det gör vi hos BL-interiör AB. Dock så känner jag nu att det inte blev rätt, så vi måste fara dit och ändra lite, hehe. Det måste vara pöööörf! Dock så blir det mkt kompromissar i de där huset.. Och oftast bara från min sida. T vill ha mörka plattor på golvet, medans jag skulle vilja ha lite ljusare, typ ngt i stil med grått/ljus grått istl för svart. Men som sagt, det är så mkt man ska tänka på, för de där badrummet kmr inte göras om de närmsta 20 åren..
 
Det var väl allt just nu. Lägger väl ut lite bilder på kakel osv när vi är 100% säkra.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

ALLT syns på svart, det är nackdelen!

Svar: Ahh jag vet mammsen.. :(
Anna

2013-08-28 @ 21:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0