Hjärtljud och rörelse.

Har varit på mvc idag och kollat blodtrycket, viktuppgången, och min sk "mag-kurva". Och allt var super! Gått upp 5 kilo under hela graviditeten och min *mag-kurva* ligger lite över än vad *medelmåttet* är (alltså hur stor/mkt magen/bebisen växer). Vilket kan skilja från person till person :) Men bättre att den är större än mindre. Och idag fick vi höra hjärtljuden för första gången! 156 slag / min hade det lilla livet ^^ Det dunkade på och lät heeelt fantastiskt, min lilla älskling lever och har sig där inne! Och i måndags kväll när jag gick och la mig så kände jag för första gången klart och tydligt hur bebisen vände och vred på sig i magen. Det var nog först då jag FATTADE att det faktiskt växer ett barn innuti mig. Känslan var så överväldigande att jag började gråta. Jag kände mig både glad och lycklig men det var även en mycket skrämmande och konstig känsla. Så bara från 1 vecka till en annan ungefär har den börjat sparka och röra sig i magen. Oj så fort det går. Och idag så premiär ställde jag en skål på magen när jag satt i soffan o fika. Och si på fan - den stod kvar! Så jag är numera ett portabelt bord :)

Puss /A

Kommentarer
Postat av: TiZa

Glad att du e lycklig..!

2012-03-22 @ 07:10:53
Postat av: Idah

Hihi gulledu :))!!

2012-03-22 @ 07:13:06
Postat av: Mamma

Älskling......Och rolig är du dessutom! :)

2012-03-22 @ 09:17:48
Postat av: linn

wiiiiii. Men moster får aldrig känna något :( Ni tog alltså ej reda på kön?? :D GOOOOOOD!!

2012-03-22 @ 12:30:56
URL: http://linnorlin.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh,vad mysigt! :)

2012-03-22 @ 21:34:14
URL: http://sdem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0