separationsångesten?

Har nu lagt Freja för natten, i hennes egena rum. Huvvaligen.. kmr jag klara av detta? Jag är så nojig över en massa saker. 1. Tänk om hon sparkar av sig täcket och ligger där å "fryser"? 2. Hon kanske rullar in i spjälskyddet och hamnar med huvudet neråt mellan kudden å skyddet så hon varken kan skrika eller andas...! 3. Hon tappar tutten och jag kan ej plocka bort den utan den ligger inmosad i hennes fejs. 4. Det kanske spökar å hon är alldelens ensam å försvarslös.. (Okej, det sista är typ rå töntigt, men kan fan inte hjälpa det....JAG ÄR EN FJANT).
 
Men jag måste också tänka såhär - om hon nu sover i vaggan bredvid mig, å även jag sover, hur fassiken ska jag kunna förhindra ngt utav det där? Jag kan ju ta ut tutten, ja. Och om jag vaknar på natten kan jag bara lyfta huvudet och se om hon ha täcke och hur hon ligger. Freja sover ofta på mage, nästan bara då hon är som nöjdast. Annars är det på sidan som gäller, med fejset så nära spjälskyddet som möjligt. Och ryggen funkar om hon är dö trött å inte orkar vända sig på sidan, eller om hon rullar från sida till rygg i sömnen.
 
Men det här ska gå bra. Jga undrar bara hur många ggr jag kmr stiga upp inatt för å gå in och titta till henne.. eller om jag kmr stirra ihjäl babyvakten..den som lever får se.
 

Kommentarer
Postat av: M

Lillgumman, ju fortare du vänjer henne, desto bättre! Tro mig, mamma vet!

Svar: Jaaa det borde du göra mammsen! ;)
Anna

2012-12-28 @ 05:20:59
Postat av: linn

snutttaaaaaaaaan!!!!!!!!!!!!

2012-12-28 @ 06:12:54
URL: http://linnorlin.blogg.se
Postat av: M

Blir man så där när man leker med pappas sockar? :)

Svar: Haha joo hon blev lite vimsig ;)
Anna

2012-12-28 @ 07:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0