Sept. 26, 2011

Det är så läskigt att livet kan ändras så drastiskt. Jag sitter här ensam i lägenheten och lyssnar på musik med tända ljus och har precis städat köket och toan i brist på annat. Jag känner mig helt tom och svag. Känns som att jag inte har några krafter alls till något. Har suttit i vardagsrummet hela dagen och för det mesta tittat ut över kyrkogården och löven som går från grönt, gult och rött. Det ser så stillsamt ut. Kanske för att min bästa högtid närmar sig, halloween. Jag är en sucker för högtidspynt. Julen, påsken och halloween.

Känner mig förvirrad, rädd och ledsen. Men känner även konstigt nog ett lugn långt där inne. Igår gjorde jag inget annat än grät hela eftermiddagen och natten. Somnade kl 5 imorse och klev upp vid 12. Jag var svullen runt ögonen och huvudet dunkade som om jag blivit påkörd av tåget. Och idag så är jag likgiltig. Har ticks i höger öga som kmr och går. Det rycker och är väldigt störande. En tårkanal måste ha hamnat ur led efter alla tårar igår. Har försökt massera tillbaka den men det blir bara värre och ökar i styrka typ.

Det är jobbigt att vänta. Jag har aldrig varit en tålmodig människa. Men måste erkänna att jag är bättre än förr. Jag väntar på ett livsgörande beslut. Och den obehagliga känslan innuti mig försöker ständigt gnaga sig fram till ytan. Men jag orkar inte känna den också. Så jag fortsätter med det jag gör. Att vänta.




Kommentarer
Postat av: TiZa

Snuttis...<3

2011-09-26 @ 21:21:11
Postat av: lisa.a

kramar till dig!

2011-09-26 @ 22:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0