I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller.

Jag är en sån där enäggstvilling. Och de vanligaste frågorna jag får är; Vem är äldst och med hur länge, Är ni lika, Står ni varann nära, Känns det annorlunda än med att ha vanliga syskon, har ni samma smak på killar m.m. Men en fråga som aldrig bruka utlämnas är "Har ni någon sån där förmåga"? Jag måste få säga en sak, jag tror inte på övernaturliga förmågor så som telepati, läsa tankar, flytta grejer med hjälp av tanken å bla bla. Men. Det har hänt ett par gånger saker som jag inte kan förklara. Är det bara slumpen eller något annat?

exempel 1:
Jag och Linn städade huset hemma i Bygdeå. Jag tänkte på en låt (som ingen utav oss hört på väldigt, väldigt länge) och sen från ingenstans så börjar hon sjunga precis den låten. Hennes svar var att den bara poppade upp i hennes huvud.

exempel 2:

Jag är i Lse och helt plötsligt på en lektion så får jag en sådan fruktansvärd värk i mitt ena knä. Väldigt konstigt eftersom jag varken vridit det eller gått snett för jag sitter ju ner i bänken. Smärtan håller sig i några timmar och senare på kvällen när jag ringer och pratar med Linn får jag veta att hon opererade knät den morgonen, som ingen har berättat för mig.

exempel 3:
Som hände idag faktiskt. Igår så började jag tänka på hur den där Bamseramsan går, när han dricker sin honung och blir stark. Jag har inte hört Bamse, eller sett någon figur ur den serien sen jag var mindre och igår poppade den låten i mitt huvud. Sen när jag pratade med Linn idag så sa hon att hon varit med Ängla och att dom igår lyssnade och sjöng till Bamse.

Har ju hänt fler än dessa 3 exempel men dessa är de vanligaste som kan hända oss.

Men det finns säkert någon logisk förklaring till alla dessa exempel som hänt. Att kanske i vårat undermedvetna hört/sett eller utsatt oss för dessa saker under vardagen. Me ja, ibland kan man inte sluta tänka på möjligheterna med ett sjätte sinne. Eller helt enkelt att vi står varann så nära så vi har någon typ "kontakt".














all for u, sis.
Puss /A

Kommentarer
Postat av: TiZa

Coolt äre iaf :-)

2011-02-23 @ 06:52:47
Postat av: Maaammmmmaaa

Mina älsklingar......

2011-02-23 @ 08:04:01
Postat av: linn

coooola ääär viiiii!!!

2011-02-23 @ 10:45:55
URL: http://linnorlin.blogg.se/
Postat av: sandran.

Det här var som ett mysigt inlägg, på någe vis ^^

2011-02-25 @ 22:58:47
URL: http://sandraisraelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0