Uppdatering av den senaste månaden!

Jag har varit sjukt dålig på att uppdatera mig sen Korfu. Dels för att jag inte har haft något internet här i mitt rum (uppe i lse) och för att skolans nätverk har blockerat blogg.se hemsidan. Sjukt men sant. Jaja nu ska jag ialf uppdatera och lägga in bilder.

Jag börjar med Korfu resan:
Jag for till stockholm den 15/7 kl 09.45 och var framme vid 11. Väntade på min kära syster Martina i ca 3h. När hon kom kollade vi vart vi skulle checka in och när vårat plan skulle avgå, 18.30. Vi gick upp till resturangen och åt mat sen in på puben, där tog jag en cider och hon en öl.
  

Vi satt och snackade om en massa saker och vips var klockan så mkt så att vi skulle gå till våran gate och sedan lyfte planet. Resan tog en evighetsevighet! ca 3½ h om jag inte minns helt fel. På arlanda hade Martina träffat en gammal kompis (Kristos + hans flickvän) som skulle hem och hälsa på hans familj.
    

När vi väl kom ut ur planet möttes vi av varma vindar, äntligen var vi framme! Vi hämtade våra väskor sen tog vi en taxi till våran lägenhet där vi gick in, bytte om och gick genast ut för att kolla läget (då var kl omkring 12, 11 svensk tid). Det var inte så mkt folk ute ännu. Vi tog en drink sen gick vi hem och sov. Vi klev upp runt 8 och genast ut i solen, gick först och handlade frukost - ham&cheese paj! SÅ JÄVLA GOTT! Hallå sverige, gör som grekland.. fixa ham&cheese paj! Jaja alla dagar såg ungefär likadana ut: Vaknade tidigt, for till stranden. Solade till 4 - 5 sen hem och duscha, byta om för att fara och käka på ngn resturang. For till en affär och köpte cider/öl, hem bytte om och sminkade till oss sedan sitta och förfesta på våran älskade balkong med våran extremt snygga utsikt.. lyssna på musik. När klockan börja närma sig 12 halv 1 på natten så for vi ut och gick på våran krogrunda men slutade med att vi alltid var på älskade whispers! Ngr ggr så tog vi bussen in till Korfu stad och gick runt och kollade, eller så tog vi bussarna till Korfu stad, sedan bytte buss för att antingen fara till Glyfada / Paleokastritsa - två underbara stränder, men ÄLSKAR Glyfada! Mkt varmare vatten och mera folk och så har man en bar/resturang ovanför! Btw, jag brände mig som ett fanskap på ryggen och i ansiktet!!!! När vi hade vart där 1 v så kom Linn, Marcus, Idah och Jonas. Men dom bodde på hotell ngr mil bort från oss. Så vi träffade tyvärr bara 1 gång och det var i Korfu stad. Vi gick runt och kollade lite sen gick vi och åt på resturang. Träffade dom ej mera förrän hemresan så vi tog samma plan hem till sthlm. Där vi skildes åt, Martina tog buss hem och jag hade ett tidigare plan hem till Umeå. Men roligt som fan hade jag dom där 2 underbara varma veckorna, GRYMT VARMA veckorna.
                   

Ja det var nog allt. Eller, jag orkar inte berätta varenda detalj vi gjorde där, gjorde förstårs mer saker på dagarna, och vi festade ju inte varje kväll. Jag saknar det, jag saknar Grekland, Kofu - Gouvia! Jag saknar våra dagar tsm Martina, jag saknar dej. Allt var så enkelt där borta, vi tänkte inte..vi levde! Och det kändes så förbannat underbart att bara kunna leva utan att tänka. Vi bara var. Och jag tänker på våra dagar där borta, på alla härliga människor vi träffade där borta varje dag. Det är så jobbigt att aldrig kunna träffa dej och Mia så ofta som jag vill. Men nästa år, då jävlar ska jag, Linn, Mia, Martina och Ellie fara tsm! Och fy fan vad roligt vi ska ha! bara ett år kvar, och det kmr gå så fort.

   


Här i Lycksele så har jag träffat alla mina underbara kompisar. Jag har nog inte fattad hur mkt jag faktiskt saknat dom. Det var så roligt att ses, och det känns bara som att det här kmr bli ett fantastiskt sista år tsm! Vi ska ha så roligt! Imorgon så ska jag, Malle, Malin, Hanna och Olivia festa. Vi vet inte var än, eller om vi blir fler.. Eftersom dom inte är ngr "planerare" som JAG är.. så det känns fruktansvärt frustrerande att gå omkring i blindo.. att inte veta hur vi ska göra. men jag måste bli lite mera impulsiv som dom. Haha om det någonsin kmr att gå vet jag inte.. men vi är på den rätta vägen tror jag. Ikväll är det tydligen bara jag och Malle kvar på våran våning, så vi laddar ner filmer och som vi ska se ikväll. Så det kmr bli great! Ska även göra en liten sak på Malin ikväll, eller om Hanna gör det själv. Det får vi se.. kan tyvärr inte avslöja ngt än, blir en överraskning! ;) Nu ska jag försöka börja med lite läxa! Hare bra tills nästa gång allesammans!

Puss /A

Kommentarer
Postat av: Martina

Najjjs skrivet:)ohh du ska veta vad jag tänker på det,du är nog den ända som förstår varför Mia och jag åkt tillbaka år efter år:)det är paradiset!helt otroligt skönt,och alla grymma människor man stöter på...AWSOME!saknar dig med,och tykcer de e surt att vi inte kan ses så ofta,men vi får ta tillfällena som ges.Du är en hur ball,glad,söt och humoristisk tjej som helst!!hade riktigt roligt med dejj anna,sånna här resor ska vi göra mer i framtiden!Älskar dig puss puss och kram!

2008-09-05 @ 22:59:39
Postat av: Linn

hih det är så sjukt :P för jättemånga av mina kompisar undrar om det inte är konstogt att festa med sin storasyster ;) hihi .. och att det är så roligt att vi är varandra så nära fast vi bor så långt bort från varandra. =) ... Nästa år......!

2008-09-06 @ 09:32:37
URL: http://linnorlin.blogg.se/
Postat av: Mia

Åh vad jag hade velat vara med er där. Saknar er båda så otroligt mycket. Men vi ska ha skoj nästa sommar. Pussar Älskar er!!!

2008-09-06 @ 12:01:06
URL: http://edstrommaria.blogg.se/
Postat av: linn

hahaha! jaa.. peeengar ;)

2008-09-06 @ 12:21:55
URL: http://linnorlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0