Annas personlighetstyp...?

Annas personlighetstyp:
Populära och känsliga, med enastående social kompetens. Utåtriktade och empatiska. Uppriktiga och ärliga i sin strävan att förstå hur andra mår. Tycker i allmänhet inte om att vara ensamma. Ser allt ur ett mänskligt perspektiv och ogillar objektiv analys. Mycket framgångsrika i att hantera relationsproblem och att leda debatter. Vill vara till nytta för andra och sätter troligen andras väl före sitt eget.

Karriärer som skulle kunna passa Anna:
Lärare, konsulter, psykologer, socialarbetare, personalvetare, präster, affärsbiträden, säljare, HR-personal, direktörer, eventkoordinatorer, politiker, diplomater, skribenter, skådespelare, designers, hemmafruar/hemmamän, musiker.










Extraversion: Uppmärksamhet främst riktad mot yttrevärldens msk och ting.
Introversion: Uppmärksamhet främst riktad mot den egna inre världens ideér och intryck.
Sinnesförnimmelse: Tar in information via de fem sinnena och ser det befintliga.
Intution: Tar in information via det "sjätte sinnena" och ser det möjliga.
Tanke: Fattar beslut grundande på logik och objektivitet.
Känsla: Fattar beslut grundande på personlig värdeskala.
Bedömning: Föredrar att leva på ett planerat och organiserat sätt.

Perception:Föredrar att leva på ett flexibelt och spontant sätt.


Annas egna bedömning:
Vet inte riktigt om jag håller med om mina karriärer...jag är inte troende (eller inte till viss del). Och eventkoordinatorer, politiker, diplomater, skribenter..ursäkta? Lixom jag vet inte ens vad hälften vad dom här s.k. "karriärerna" betyder och innebär, haha! Som sagt så är jag en väldigt osmart person. Det ända som stämmer in på mej var "Vill vara till nytta för andra och sätter troligen andras väl före sitt eget" och "Tycker i allmänhet inte om att vara ensam(ma)".

Puss /A

Kommentarer
Postat av: Martina

Jag vill oxå göra de testet....vad gick du in på??Puss pusss

2008-10-01 @ 10:54:28
Postat av: Mia

haha präst!!! :D

2008-10-01 @ 14:51:12
URL: http://edstrommaria.blogg.se/
Postat av: linn

våran ful röst "präääästen ANNA!"

2008-10-01 @ 17:57:34
URL: http://linnorlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0