Apu, veterinären 2

Idag så fick jag följa med en annan veterinär, Mia, och vi for iväg till ett lantbruk där vi skulle ta blodprov på en ko som inte mådde så bra. Efter det for vi tbx till vt-stationen där jag fick vara med om; en liten hund som hade ont i nedre delen av ryggen, hundar som vaccinerades (valpar som vuxna), hundar som skulle tömma analsäckarna, knipsa av svanstopp på en hund, och det värsta av allt..en avlivning. Det var inte så hemskt, eller jo till viss del, att vi skulle avliva den..då kände jag inge gråt eller lessamhet alls.. Men när djurägaren började pratamed hunden som ex - "du kommer ha det så bra i hundhimlen och springa omkring med en massa andra hundar, jag ska alltid minnas alla fina stunder vi haft tillsammans, du kommer alltid finnas i mina tankar och nu tar ditt lidande slut. Ha det så underbart nu och njut." ect. DÅ kom tårarna i ögonen och ville fara ut som vattenfall! Jag fick lov att titta bort och tänka på ngt annat, för man började ju tänka på när man själv har tagit bort sina djur.. och hur man själv kände. Ne usch, sådant vill jag faktiskt inte vara med om. Fick lov att sakta och ouppmärksamt smyga ut ur rummet. Annars hade jag serriöst börja stor tjuta bredvid hundägaren och sagt "jag vet p-p-p-precis  h-hur d-du känner dej! UÄÄÄHHHH!!!! " .... Shit, hur pinsamt och oproffisionellt hade inte DET sett ut och varit? Dom hade ju seriöst trott att jag var störd och veterinärerna hade inte låtit mig vara med och titta på ngr fler avlivningar eller liknande. haha. Ne..Back to reality! Det kom in en sån underbart vacker och söt hund idag! Den var en blandning (I MINA ÖGON) mellan en -schnauzer(huvud) -pudel(pälsen) -irländskvarghund(pälsfärgen) -sankt bernhard/berner sennen(storleken). SÅ FIN! Ni skulle ha sett ögonen..den såg så liten/rädd och oskyldig ut.. Precis som darwin ögon (en underbar hund vi haft!).

Idag var en rolig och händelserik dag! Imorron ska jag upp tidigt för kl 07.15 ska jag följa med Mia till ett lantbruk (där jag har varit och praoat dessutom!) där ska vi kolla på en ko som har ngt fel i sitt spjuver. (om jag inte hade helt fel?)

btw så har jag blivit kär i en ny hundras Spinone heter den. Det kom in en sån valp igår som skulle vaccineras. HUR UNDERBAR OCH SÖT SOM HELST! hihi, så en sån vill jag ha! (bild nedan)

  
Serriöst, vem blir inte kär i det här ruffsiga lilla keldjuret?!


Puss /A

Kommentarer
Postat av: sandran

den gick inte att bita bort! då blev den bara större, så det var värdelöst.

2008-10-01 @ 22:15:59
URL: http://sandraisraelsson.blogg.se/
Postat av: Martina

Awwww du måste ha jätte kul på praktiken!men lite ledsamt med...med avlivningar å sånt.....puss

2008-10-01 @ 22:19:22
Postat av: Mia

Fick tårar i ögonen när jag läste om avlivningen :´(

Det heter ljuver o inte spjuver ;)

Puss

2008-10-02 @ 14:53:49
Postat av: linn

ååååååh, tööt hund! =) En Dussvin!!

2008-10-02 @ 18:59:05
URL: http://linnorlin.blogg.se/
Postat av: linn

TACK! :D .. ska lägga in kort imoton kanske =)

2008-10-02 @ 22:16:37
URL: http://linnorlin.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej! HUr har din helg varit söt?

Puss PUSS

2008-10-05 @ 20:51:01
URL: http://edstrommaria.blogg.se/
Postat av: Idah

Fattar att det var hemskt, och vad hemskt med avlivningen :/ ..

Tänk för att han vart så liten och pluttig och (SMAL) ;)

2008-10-07 @ 21:27:46
URL: http://idahperman.blogg.se/
Postat av: linni

haha =) .. meeeen bella går in på sin blogg varje dag och kollar om du gJort ngt :(

2008-10-08 @ 18:48:45
URL: http://linnorlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0